2009年10月14日水曜日

お月見 「2009年10月3日」

今年の十月三日は お月見です。「旧暦は 八月十五日です。」毎年あの時の夜月を鑑賞します。しかし、今年の時雨が降っていますから、月を見えない。
今年のお月見、家族と家で中国のお月見テレビプログラムを 見ました。そして、月餅を食べて、お茶を飲みました。写真も撮りました。楽しかったです。
今年 三つブランドの月餅買いました。それは 喜月堂、すし金と马可思。全部で 七つ月餅。全て ブランドの月餅箱は とても綺麗でした。大好きな ブランドは 马可思です。あのブランドの 月餅はとても美味しかったです。毎年も買います。
Accoding to the Chinese Lunar Calender , this year 3rd of October is August 15th. Which is a day we chinese celebrate Mid- Autumn Festival. During this day we gather together for moon-viewing.

This year, we didn't manage to see the moon because it was rainning heavily. So my family stay together to watch CCTV Mid-Autumn Festival TV program instead. We also ate mooncakes and drank chinese tea. I manage to took some photo toos. It was an enjoyable night.
Our family bought 3 different brand of moon cakes this year.They are 喜月堂,Sushi Kin and马可思. A total of 7 pieces of mooncakes. The packing of these 3 brands were very beautiful. But among these, my favourite mooncake brand is 马可思. This is because the mooncake was delicious. Therefore we buy 马可思brand mooncake every year.


写真1と2:ベランダのお月見燈籠装飾
写真3と4:綺麗な月餅箱 「今年 三つブランドの月餅買った。左はすし金です、中はです、右はです。」
写真5と6:私は振袖を着ました。でも着付けは あまり良くないね~  


More information about Mid-Autumn festival please refer to the following link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mid-Autumn_Festival

0 件のコメント:

コメントを投稿